Kundcase

Airinum

Ramverk:
Lanserad:

Airinum tillverkar en ny typ av munskydd som både är snygga och ger certifierat skydd mot bland annat damm och bakterier. Tiburon har samarbetat med Airinum under flera år och har utvecklat temat för deras fem olika online stores samt integrerat mot tredjepartstjänster såsom 3PL-lösningar och marknadsföringstjänster. Tiburon utvecklar även privata Shopify-appar och håller internutbildningar i Shopify-plattformen för Airinums personal.

Kundcase

Airinum

Airinum tillverkar en ny typ av munskydd som både är snygga och ger certifierat skydd mot bland annat damm och bakterier. Tiburon har samarbetat med Airinum under flera år och har utvecklat temat för deras fem olika online stores samt integrerat mot tredjepartstjänster såsom 3PL-lösningar och marknadsföringstjänster. Tiburon utvecklar även privata Shopify-appar och håller internutbildningar i Shopify-plattformen för Airinums personal.

När vår tillväxt mångfaldigades under 2020 var Tiburon en nyckelspelare och såg till att allt tekniskt kunde lösas i tid.

Eva Skoghagen
,
Global e-Commerce Manager
Besök
airinum.com

Resultat

Förändringarna gav flera förbättringar, bland de mest uppskattade fanns:

Laddningstider: Tidigare långsamma URL:er förbättrades till snabba URL:er och överlag bra laddningstider. Resultatet kunde bekräftas genom Google Search Console där URL:er bytte status från dåliga till bra.

Leadsgenerering: Ökade med 800% jämfört med tidigare år, trots liknande trafikvolymer.

Skalbarhet: Shopify Market har gjort e-handeln skalbar och det är numera enkelt att sköta både e-handel för Bluewater och nyförvärvet Tapwater via plattformen.

Headless-arkitekturen erbjuder överlägsen flexibilitet och anpassningsförmåga, särskilt när det kommer till att utveckla front-end-upplevelser. Genom att implementera headless har vi ökat laddningshastigheterna och skapat en mer skalbar lösning. Vi har också fått cutting-edge teknologi på plats som optimistic input och länk loading vid hover. Samtidigt som vi har möjlighet att integrera fler moderna teknologier för att leverera en snabbare och mer dynamisk användarupplevelse. Vilket är avgörande då vi verkar globalt.

-Jens Johnston, Head of Marketing, Bluewater

Bluewater är mycket nöjda med övergången och har sparat tid och pengar genom e-handelsbytet. De kan numera sköta mycket i siten själva och de har tillgång till omfattande dokumentation vilket ger dom kontroll över e-handeln. Den nya skalbarheten har också varit avgörande för framtidsplanerna. Företaget siktar på ytterligare marknadsexpansion, förbättringar av kundupplevelsen och införande av ny teknologi som AI för att ytterligare personalisera shoppingupplevelsen.

Direkt tillgång till kodrepositorier, omfattande dokumentation, cutting edge teknologi och generellt förbättrad prestanda. Ja, vi är mycket nöjda med övergången.

-Jens Johnston, Head of Marketing, Bluewater

Reflektioner

Bluewater är nöjda med valet av Shopify som platform och Tiburon som leverantör och skulle göra om samma val idag.

Det som verkligen särskiljer Tiburon är två saker, bra kommunikation och ett bra resultat. Det är sällan som man får bra kommunikation ett tekniskt projekt igenom, men det är avgörande för att landa i en riktigt bra slutprodukt.

-Jens Johnston, Head of Marketing