Aktuellt

Från Stålproducent till Skärpa: Resan från Abicart till Shopify
Med ett djupt rotat intresse för stål och en passion för att skapa både vackra och funktionella knivar har Per och hans team på Karesuandokniven blivit kulturbärare av en gammal tradition.

Sammanfattning av Shopify Editions Summer '23
Igår presenterade Shopify 100+ nyheter över hela plattformen. Vi sammanfattar det vi tycker är mest intressant för svenska e-handlare.
Cirkulär ekonomi tar fart – så växer du hållbart som e-handlare
Enligt McKinsey har den europeiska konsumentvaruindustrin potential att generera 500 miljarder euro genom cirkularitet. Nu får den cirkulära ekonomin ytterligare en boost när Tiburon inleder ett samarbete med Rentle.
Navigera mot en hållbar e-handel: utmaningar, möjligheter och strategier
Klimat- och hållbarhetsexperten Alexandra Palmquist berättar om vad hållbarhet inom e-handel innebär, konkreta steg som e-handlare kan ta för att bli mer hållbara, samt framtida utmaningar och möjligheter.
Allt fler konsumenter efterfrågar hållbarhet inom e-handel
En rapport från McKinsey and NielsenIQ visar att hållbarhet inte bara är ett buzzword när det kommer till köpbeteende, utan en faktor som påverkar konsumenternas beslut när de handlar online.
Prossioni-grundaren: "Vi vill lansera något nytt på alla fronter"
Fredrik Kempe identifierade ett gap i marknaden för premium-sängkläder. I maj lanserades Prossioni med fokus på USA. Genom att välja headless e-commerce ökar både prestandan och flexibiliteten.
Tiburons app utvald av Shopify
APPRL, Shopify-appen som på ett smidigt sätt sammankopplar e-handlare med influencers, har nu satts i rampljuset av Shopify själva. Vi på Tiburon är såklart stolta och här kommer en kort beskrivning av det vi byggt.
Airinum ökar konverteringen med ny e‑handel byggd av Tiburon
Airinum har precis lanserat en rebrandad sajt och vi tog oss därför tid att sitta ned med Jens Johnston, produktägare på Airinum och den person som Tiburon byggde sajten tillsammans med.
Gör din e-handel mer trovärdig och öka försäljningen
I en undersökning från KoMarketing visade det sig att mer än hälften av kunderna tyckte att "Om oss"-sidan var den viktigaste sidan efter landningssidan. Man vill försäkra sig om att det faktiskt finns ett företag bakom fasaden och att den köpta varan dyker upp.
Fler fält på Shopify-produkter med metafields
En av de vanligaste frågorna vi får är hur man lägger till fler fält på en produkt än bara description. T.ex. kan du vilja ha författare på en bok eller info om shipping.