Kundcase

Martie

Ramverk:
Lanserad:
Besök:
martie.com

Martie är en amerikansk mataffär som säljer livsmedel och skafferivaror med kort utgångsdatum som annars skulle hamna på soptippen.

Martie.com är designad, byggd och optimerad för ett så högt "average order value" som möjligt. Tiburon löste det genom utvecklingen av ett eget unikt tema till Martie, som lanserades hösten 2021 i USA.

Kundcase

Martie

Martie är en amerikansk mataffär som säljer livsmedel och skafferivaror med kort utgångsdatum som annars skulle hamna på soptippen.

Martie.com är designad, byggd och optimerad för ett så högt "average order value" som möjligt. Tiburon löste det genom utvecklingen av ett eget unikt tema till Martie, som lanserades hösten 2021 i USA.

Tiburon designade och byggde martie.com från grunden, både i tid och inom budget

Louise Fritjofsson
,
CEO & co-founder
Besök
martie.com

Resultat

Förändringarna gav flera förbättringar, bland de mest uppskattade fanns:

Laddningstider: Tidigare långsamma URL:er förbättrades till snabba URL:er och överlag bra laddningstider. Resultatet kunde bekräftas genom Google Search Console där URL:er bytte status från dåliga till bra.

Leadsgenerering: Ökade med 800% jämfört med tidigare år, trots liknande trafikvolymer.

Skalbarhet: Shopify Market har gjort e-handeln skalbar och det är numera enkelt att sköta både e-handel för Bluewater och nyförvärvet Tapwater via plattformen.

Headless-arkitekturen erbjuder överlägsen flexibilitet och anpassningsförmåga, särskilt när det kommer till att utveckla front-end-upplevelser. Genom att implementera headless har vi ökat laddningshastigheterna och skapat en mer skalbar lösning. Vi har också fått cutting-edge teknologi på plats som optimistic input och länk loading vid hover. Samtidigt som vi har möjlighet att integrera fler moderna teknologier för att leverera en snabbare och mer dynamisk användarupplevelse. Vilket är avgörande då vi verkar globalt.

-Jens Johnston, Head of Marketing, Bluewater

Bluewater är mycket nöjda med övergången och har sparat tid och pengar genom e-handelsbytet. De kan numera sköta mycket i siten själva och de har tillgång till omfattande dokumentation vilket ger dom kontroll över e-handeln. Den nya skalbarheten har också varit avgörande för framtidsplanerna. Företaget siktar på ytterligare marknadsexpansion, förbättringar av kundupplevelsen och införande av ny teknologi som AI för att ytterligare personalisera shoppingupplevelsen.

Direkt tillgång till kodrepositorier, omfattande dokumentation, cutting edge teknologi och generellt förbättrad prestanda. Ja, vi är mycket nöjda med övergången.

-Jens Johnston, Head of Marketing, Bluewater

Reflektioner

Bluewater är nöjda med valet av Shopify som platform och Tiburon som leverantör och skulle göra om samma val idag.

Det som verkligen särskiljer Tiburon är två saker, bra kommunikation och ett bra resultat. Det är sällan som man får bra kommunikation ett tekniskt projekt igenom, men det är avgörande för att landa i en riktigt bra slutprodukt.

-Jens Johnston, Head of Marketing